Wednesday, September 8, 2010

Telefon Baru

...Alhamdulillah...
Allah izin dapat telefon baru..

Ari ahad lepas, saya, abah, umie, suena n adik g KB Mall..
 Pemergian yang tidak dirancang..
Sebenarnya terpaksa pegi ambik ubat ma n ubat pengasuh Affiq kt HUSM..
Abah tinggal saya ngan suena kat HUSM..
Abah tinggal ummie kat Klinik Perdana jumpa Dr. Hafidzah.
Abah ngan adik pegi JPJ sambung lesen saya..huhu

Lepas selesai ambik ubat, abah tanya nak g mne lagi..
Saya cakap nak g KB Mall, nak beli telefon..hehehe
Senang2 je nak g beli, macam la telefon tu 20 sen..
Tapi diorang senyap je, xde la plak membantah..
Umie abah bawak saya tue suh g beli selipar raya, sbb saya sorang
je tak beli lagi..orang laen dah beli dah..

Sampai je KB Mall, terus g survey harga telefon..
Tak ingat dah nak beli selipar nie..Aishh teruknya..
Tinggal dah umie abah ngan adik..
Saya jalan ngan suena, bukan ape, sbb nak cepat lewat dah time tu..
Lepas survey harga, g jumpa umie ngan abah..
Umie kata tanya abah la, saya kata abah xtnya pun die akan bagi..hehe
Pastu g tnya abah..ape lagi, abah on je..
Siap nak bagi duit lagi..hehe..
Saya kata abah bagi rm50 dah la..
Abah menurut sahaja..

Lepas ambik duit tu, umie suh g cari selipar dlu..
Saya pun g la cari selipar sorang2...
Ummie ngan suena cbuk nak cari handbag..
Pegi la saya sorang2..huhu
Last2, tak jumpa yang berkenan..
Saya nie susah skit nak bkenan..huhu
Akhirnya, saya buat keputusan nak pkai selipar yang ada je..
Tu pun masih baru lagi..

Then, baru la pegi beli telefon..
Saya g beli ngan suena, umie abah x ikut pun..
Lepas survey2, akhirnya beli la jgk Sony Ericson C510.
Teman saya cakp, saya tiru die?? Iya ke??
Mane ade! Tak tiru, ok??

Saya beli telefon tue gune duit saya la..
Maka habis la duit matrik saya..
Ingat nak tinggal jgak ckit, tapi nak buat macam mne..
Tak kan nak gune duit abah plak..
Abah dah habis rm100 sambung lesen saya..Kesian abah..huhu

Harap2, telefon nie bertahan lama la ye..
Tak de duit dah nak beli baru lagi..
Sekurang-kurangnya sampai la saya kerja gaji first dulu..hakhakhak


Sony Ericson C510



No comments: