Saturday, August 7, 2010

Masalah Demi Masalah

Selepas satu, satu lagi masalah yang timbul.. Bosan dan serabut dah dengar n nak menghadapi masalah.. Tak baik la gitu, masalah itu datang sebab Allah nak uji kesabaran kita, Allah nak tahu kita nie boleh bersabar ke tak dan Allah nak tahu  macam mane kita nak atasi masalah  itu sebaiknya. Sebenarnya masalah itu mematangkan kita dan mematangkan cara kita untuk berfikir ok.

Nak tahu tak ape masalah terbaru nie? Masalah ini berkaitan dengan rumah, kadar sewa n penghuni dalam rumag ini. ia timbul apabila salah seorang dan salah dua orang dari penyewa dalam rumah ini nak keluar sbb nak duduk asrama. Sorang lagi, memang dah dapat asrama sebab die buat rayuan baru nie. Sorang lagi sbb die ad masalah transport nk g kelas. Kira kesian jgak la die nak duduk kt rumah nie nak g kelas jalan kaki.

Ok, fine..Kiranya masalah sekarang, bile diorang nak keluar, sape nak tolong bayar duit sewa rumah selebihnya itu..Banyak wow, yang seratus nie pun kira mahal sangat dah bagi kami seorang student. Dan pada masa yang sama, bile diorang nak keluar, kakak2 dalam rumah nie plak nak mohon asrama jugak. Kira kami terkontang kanting la jugak nak cover duit sewa tu. So, kitorang decide malam tadi sape yang nak keluar kene cari pengganti jd xlah kami terbiar gitu je. Kira adil kan?

Kalau nak keluar jugak, tapi tak de pengganti, kene byar jugak duit sewa bulan2. So, kakak2 tu semua kira tak jadi la nak mohon asrama. Huh, rasa lega dah sikit. tapi kitorang dah cuba telefon tuan rumah mintak kurang harga jd rm800. So, die kata nnt die pk dulu n sekarang tgah tunggu keputusan dari phak die. Harap2 tuan rumah lembut hati nk kurangkan sewa rumah ini dan xla kami terbeban sangat.

Harap2 semua setel dengan cara baik dan selamat semuanya. Moga2 dipermudahkan segala urusan..Aminn.

p/s : Tak suka pempuan yang suka lebih2 kan lelaki.. Eee tolong la, jgan la tunjuk sangat yang kita nie ........tututtut. paham2 sendiri la.

2 comments:

€LLy said...

sabar ye..lg2 bln pose hee =) =) =)

annurislam said...

hehe yela elly..dlm mood sabar lagi..
Insyaallah...=)