Friday, June 18, 2010

Tidak Sengaja

Salamuna'laik...


Hari ini, tidak terfikir pun untuk mengupdate blog ini.
Tp rasenya nak menulis jugak sbb hari ini telah menjadi sejarah buat diri ku..huhu


####

####

####


Sebenarnya, hari ini saya telah mencalarkan kereta ummie dan pok teh ku..huahua
Kejadiaan tersebut bukan dipinta mahupun disengajakan, tp Allah izin kejadian tersebut dah nak berlaku pada tarikh, masa dan tempatnya..


Pagi tadi, ummie ajak g rumah maa (nenek) untuk makan roti jala dan kuzi. Selepas makan ummie ajak balik dan saya dengan senang nya naik kereta untuk mengundur dan memandu pulang.


Dalam keadaan yang tidak sedar, saya telah mengundur kereta lalu mengenai kerete pok teh yang di parking dekat dengan kereta ummie..(pok teh, ore parking jauh doh, pok teh g parking dekat bakpo, hehe). Jenis xse menerima kenyataan. haha


Dah la kereta baru die, huh memang pucat lesi la time tu macam xde darah mengalir. Hanya tuhan je tahu betapa takut dan gelisah nya time itu. Mase tu abah dah balik dan pok teh dan cik za berada di rumah. Terus menelefon abah supaya datang cepat ke rumah maa untuk mengalih kereta.


Pada masa kecemasan itu, kereta masih belum dialihkan kerana masih rapat antara satu sama laen dan tkut silap langkah akan lbih memudaratkan lagi keadaan. Ku lihat, kupandang, ku renung wajah ummie, maa, ayah, cik da, adik2 semua. Masing2 dalam keadaan terkejut.


Tidak lama kemudian, pok teh pun sampa, terus tengok kereta die. Ayat yang mula2 keluar dari keretanya "Allah, kereta aku!!!"
Memang lawak la pokteh time tu, dengan muka die. Xlama selepas tu abah pun smpa plak then terkejut tgk. Akhirnya, abah berjaya mengalihkan kereta tersebut. Keputusannya, ada banyak jugak calar kat kereta ummie dan sedikit 'lokoh' cat (ada ke bahasa gitu) pada kereta pokteh. Tu pun kt bhagian tyar, kira xnampak sangat pun. (lega pokteh) haha.


Kemudian cik da kata klu polish tu hilang, dan terus cik da ambik polish yang ada dalam kereta nya. Abah terus polish, alhamdulillah kesan calar yang ada semua hilang. Saya sendiri pun sedikit lega, xla kuat sangat ketaranya. Tu semua bukan dipinta, bak kata cikda biase la tu nak geroh.


Lepas tu, pok teh xhabis2 nak perli. Geram wehh. Tapi saya tahu, pokteh xmarah pun.huhu
Tak lama kemudian cik yah n ayah soh smpa, dan tersebar la kejadian tersebut. Cik yah tengok kt kereta yang kne lalu berkata "Oloh, sikit jah nie, patut kno kuat lagi" Lawak sungguh cik yah.


Setakat ini dulu c0retan dan pengalaman serta pengajaran untuk entry kali ini buat diri ku..
...salam..


p/s : gambar xingat nak snap sbb terlalu gementar dan takut.


No comments: