Wednesday, June 18, 2014

Seronoknya Buat Shaklee

Seronok n BESTTT gilerr buat SHAKLEE


Tengahari ni sambil baring-baring saya nak share seronoknya buat shaklee.
  • Salah satu kebahagian dan seronok adalah masa saya tengah menulis ni. Seronok sambil baring-baring ni. Dok dalam rumah sendiri, family semua dah siap lunch, golek-golek belek hp mencari rezeki untuk mereka yg berkehendak.
  • Seronoknya sebab hari-hari boleh masak untuk family. Saya bukanlah kata kategory addict masak tp rasa puas bila bleh masak sendiri untuk family walaupun sekadar ayam masak kicap. Ayam masak kicap kat kedai mungkin letak "kiub knorr" bg penyedap. Tapi kat rumah ni saya letak kasih sayang dlm masakan hehehe mulianya aku. Jadi anak2 tak termakan benda yg bukan2.
  •  Aktiviti soping moping biasanya pada waktu hari bekerja. Boleh memilih dengan aman weh masa ni tak sesak dengan orang. Pendek kata mall itu kita yang punya. Parking pun senang nak cari, tak perlu terkejar masa ehhhh dah pukul berapa aku kena masuk opis.
  • Takde ujud perasaan bersalah jika terguna waktu pejabat. Ehhh lunch sampai 2 jam rupanya lagi 1 jam g window shopiing. Rasa bersalah kan curi waktu pejabat, ooh tuhan maafkan hambamu.
  • Bila dok kat rumah ni kuranglah aktiviti sembang kosong. Kalau di pejabat mungkin kawan panggil gebang sambil2 minum air sempatlah buat liputan artis barang sejam dua. Dapat free dosa haritu.
  • Masa ini kita yang punya. Nak sapu rumah jam berapa? Nak masak jam berapa? Nak gi kedai jam berapa? Ada orang kesah? Tak kesah la sebab kan ke aktiviti tu semua buat dalam rumah sendiri. Maka nak masak bubur jam 12 malam takde orang nak amik peduli.

Inilah keistimewaan menjadi seorang WAHM spt yg saya alami sekarang. 
Sekadar berkongsi, walau impian kita berbeza.

Kita sama namun mungkin berbeza.
Namun kita punya sama impian, jutawan dunia akhirat.
Ameen.

Ayuh bangun!


From Master Mommy

Pm/whatsapp ke 013 2004173

No comments: