Wednesday, April 23, 2014

TIPS UNTUK MERAWAT KURAP SUSU DAN HERBAL BLEND

TIPS UNTUK MERAWAT KURAP SUSU DAN HERBAL BLEND


TAHU kah Anda, ruam susu bayi dapat menimbulkan rasa gatal yang dapat membuat bayi menjadi rimas dan gelisah. Hal ini dapat mengganggu tidurnya terutama di waktu malam.

Untuk itu sangat penting untuk segera mengatasi ruam susu pada bayi agar bayi merasa selesa dan jika dibiarkan ruam susu akan melarat hingga leher dan punggung.



Berikut beberapa tips mengatasi ruam susu yang dapat Anda lakukan untuk si buah hati, iaitu :
  • Hindarilah penyebab utama terjadinya ruam susu, iaitu bagi ibu menyusui sebaiknya menghindari makanan-makanan yang dapat alergi cthnye : telur, kekacang, daging ayam..makan pada had dan keperluan sahaja.. Kerana makanan yang ibu menyusu mempengaruhi susu anda.
  • Sapu krim pelembab bayi pada kulit yang beruam. Selain itu, krim juga dapat menjaga kulit bayi agar tidak kering dan mengurangi rasa gatal. Pilihlah krim pelembab yang tidak mengandung chemical ataupun alkohol.
  • Hindari untuk memandikan bayi anda dengan air hangat. Hal ini kerana air hangat dapat membuat kulit menjadi kering dan bayi akan merasa gatal.
  • Segera bersihkan titisan susu pada pipi bayi, jangan sampai titisan susu mengering. Hal ini dapat membuat kulit bayi menjadi kering..terutamanya pada waktu malam..sapukan muut bayi anda dengan kapas basah.
  •  Lindungi bayi anda dari sinar matahari, agar kulit yang terkena ruam tidak semakin parah.
  • Ruangan atau lingkungan yang sejuk, dapat meredakan ruam susu bayi. Kerana, lingkungan yang panas akan membuat bayi berpeluh dan ruam susu dapat menjadi parah.
  • Ruam susu di wajah bayi tentunya dapat teratasi dengan baik, jika Anda selalu menjaga kelembaban kulit bayi dengan baik. Penggunaan lotion yang tepat, setelah bayi dibersihkan merupakan penyelesaian yang tepat untuk digunakan.




* Jika ruam susu tidak sembuh dan semakin parah segeralah bawa bayi anda ke doktor nak untuk mendapatkan rawatan lanjut.
* Dapatkan Herbal Blend dari Shaklee untuk merawat dan membantu penyelesaikan masalah ruam susu pada bayi anda..

pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..
khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..

phone/sms/whatsApp: 013 2004173
Email : imtifa_annur@yahoo.com.my

No comments: