Tuesday, February 1, 2011

25 Random Facts About Me

Saya di tagg lagii..Sape lagi kalau bukan cek mek molek Mekmaa yang semakin comel, cute dan bergaya sekarang...Ape kess?? Orang bahagia la katakan..Opsss..

Woww 25?? Banyak tue, tp xtahu nak tulis ape, walhal banyak sangat yang boleh describe, and sometimes 25 tu tak cukup..But, this time otak jadi blurr memikirkan  sifat dan prangai ape yang ada pada diri ku nie..hoho. 
Pullstop!!

Eh, belum habis lagi la..Baru je nak mula nie..Sori, mukadimah panjang sangat..

1) Nama diberi seperti dalam IC, Nurul Najihah Binti Busra..Orang panggil i Jiey, Kak Jiey, Najihah, Mek Jie, Mok Jiey, dan Ummie..(i tua sangat ke panggil gitu..hoho)

2)  Dilahirkan pada 23 April 1990 di Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian, Kelantan bersamaan 27 Ramadhan..(tak ingat berape hijrah)

3) Merupakan anak kesayangan bonda tercinta (ecece) Rusnani Hassan dan Busra bin Abdullah.. Anak sulong daripada 4 orang adik beradik.

4)  Tinggi around 158cm..(agak2 je). Mempunyai berat yang tidak stabil, ada naik turun tengok musim kot..haha. Mane boleh cakap berat dalam nie, isu sensitif tuee.

5) Mendapat pendidikan awal di Sek Keb Seri Ketereh sampai darjah4 je..Kemudian, transfer ke Se Keb Melor sbb ikut abah. 

6) Then, mneruskan pngajian ke SMKA Melor smpai ting5, kemudian terus ke Matrik Changloon, Kedah. Sekarang sedang menuntut di Universiti Malaysia Terengganu. Insyaallah, tahun depan habis dah degree..(tak sabarnya..huhu)

7) Beralih kepada sifat pulak, seorang yang sangat sensitif, manja, penyayang, mudah tersentuh, boleh jadi lembut, boleh jadi keras, suka aktiviti lasak, susah nak mengalah melainkan dah mmg salah. Sekali tak suka orang, ingat sampai bilebile..hoho

8) Nak jadi isteri dan ibu yang mithali dan juga anak yang patuh kepada orang tua..Insyaallah, i'm try my bestt..^_~

9) Nampak macam senyap, tapi bile dah kenal mulut paling bising sekali..Sangat lah loyar buruk, bak kata Atiey, suka bobok.. Saya akan berkeadaan bgitu bile saya dah terlalu rapat ngan orang tersebut..Boleh refer pada temanteman sekolah saya dan juga ex-rumate saya di matrik..Sangatt rindu korangg..Uwaaa..

10) Hobi saya suka tido..Opss, malu kt orang anak dara kuat tdo..Alah pahampaham je la, biase la tue..haha. korang pun suka tdo gak kan?? kui3

11) Saya nie sangat la pemalas..hadoii, ada petua tak, nak suh kasi rajin sikit..

12) Cepat putus asa dan hilang semangat bile dah kecundang..Ade sapesape boleh bagi jampi serapah tak nak kuatkan semangat..

13) Saya nie lovely person..Uweekk, muntah i dengor..HAha, betol la..Sbb tue la saya sayang teman saya..

14) Sangat la suka merajukk, tapi dengan Dia je la...Sabar je la yerr, trima la hamba Allah nie seadanya..hihi

15) Saya suka roundround dunia..Anganangan je la, kalau ada duit konpem nak g..Sangat teringin untuk sampai ke Mekah, buat haji dan umrah..Insyaallah, akan datang.

16) Berazam untuk sambung master, tu pun kalau ada rezeki dan kemalasan saya bertukar menjadi kerajinan..Doadoa la yer moga azam saya tercapai..aminn

17) Sangat suka berangan, dengan anganangan la akan membuatkan seseorang bersemangat untuk mencapai citacita.Iya, citacita saya nak dapatkan pekerjaan yang bagus, nak duit yang banyak, punyai rumah dan kereta, seorang suami dan beberapa orang anak..hehehe

18) Dari segi makanan kegemaran pulak, saya suka masakan ummie saya..Betol la orang kata, sesedap mane masakan di kedai mahupun di dunia  tak boleh menandingi masakan mak sendiri walhal hanya lempeng n nasi goreng biase..huhu

19) Owhh lupa...i like cooking very muchh..hehe..nak makan ape, cakap je kecuali yang bergulai and karikari.. i kureng ckit yang bersantan nie..Bukan jaga badan yer.

20) Tapi saya pun suka kalau makan kat kedaii..Coppss, suke bile ade orang belanja la..kalau gune duit sdiri, i lbih prefer  masak la, lagi bestt.. Tu in case kalau i malas nak masak baru la makan kat luar or kalau ade orang nak belanja..hehe

21) Saya makan je budu, cencaluk tak makan..Suka sambal belacan, makan dengan ikan singgang, fuhhh sedapnya..

22) Dulu saya suka warna hijau, sekarang pun suka jugak tapi lebih prefer warna pink..Suka hijau, putih, pink, coklat..

23) Saya suka berfacebooking and berblogging..dan suka sangat mencuba nasib dalam contest n giveaway. Sekarang sudah taksub dengan nuffnang kerana menjanjikan pendapatan yang lumyan..Tu pun kalau traffic blog tnggi la..Blog saya xde orang nak jenguk..ngeh3.

24) Hurmm ape lagi niee..hadoiii rase dah banyak tapi tak habishabis lagi..Owhh untuk cukupkan facts nie, saya nak cakap saya gembira dengan detikdetik itu..Detik ape? Biarla saya dan die saja yang tahu..

25) Haa, dah habis punn..Alhamdulillah, saya gembira dengan kehidupan saya sekarang..Moga azam saya untuk menjadi dan untuk mendapat apa yang saya inginkan tercapai..Amin amin aminn..:)


Dengan ini, saya mengetagg :
 Pada sapesape sahaja yang sudi, rajin dan banyak masa nak buat benda nie..ngeh3


p/s : Ingat kebaikan orang pada kite, lupakan kebaikan yang kita lakukan pada orang.
Lupakan kejahatan orang pada kite, ingat kesalahan kita pada orang.

No comments: