Friday, January 30, 2015

Allah Hantar Sinar

Syukur Alhamdulillah...

Allah, terima kasih yang tidak terhingga ku rafak kan ke atas Mu di atas nikmat-nikmat yang tidak terhitung banyak nya.. Nikmat iman dan islam, nikmat kesihatan, rezeki, nikmat kebahagiaan, nikmat kasih sayang dan juga nikmat kehidupan yang tidak pernah putus disalurkan. Terima kasih juga di atas warna-warni kehidupan yang cukup mencabar.. 

Gembira, sedih, pahit, manis, kelat, masam, sukar, senang semuanya dilalui dengan sempurna di atas petunjuk dan panduan Mu Ya Allah.. Terima kasih juga di atas 'sinar' itu. Walaupun ia nya ckit, tp bg ku ia begitu besar untuk ku terus menerus menaruh pengharapan itu.. Insyaallah, jika diizinkan, ku tahu Kau akan sempurnakan.. Cuma, memerlukan kesabaran dan masa yang banyak untuk dicapai.. Ye, aku tahu..aku sedang di uji. Insyaallah, aku sentiasa positif dengan ape yang Kau berikan.

Alhamdulillah juga di atas perkhabaran itu semalam.. Walaupun tidak seperti yang diharapkan, ia amat dan cukup bermakna bagi 'kami' untuk kelangsungan hidup masa depan. Sederhana sekarang, Insyaallah akan datang bersenang-linang. Itu pun atas keiizinan Mu buat kami.. Semoga dengan perkhabaran itu, kami akan terus bangkit untuk mendapatkan yang lebih baik d kemudian hari.. Allah, bantulah dan permudahkan la urusan kami untuk hari-hari yang seterusnya. Dan semoga 'dia' ditempatkan di tempat yang senang untuk berhubung dengan keluarga. :)

Terima kasih Allah atas ujian-ujian dan cabaran yang hebat ini.. Moga kami terus matang dalam menjalani kehidupan seharian. Tabah, pasrah dan bukan mengalah, Terus bangkit untuk kelangsungan hidup yang akan datang Insyaallah.. Sahabat... Doakan kami, Semoga dipermudahkan urusan dunia dan akhirat. Aminn


No comments: