Friday, July 9, 2010

Telah Tiba Masanya

Salam....

Setelah sekian lama bertapa di rumah, tiba la masanya saya akan pulang ke teratak baru saya yang tersergam indah. Yaallah, permudahkanla perjalanan pergi dan balik ke sana. Sesungguhnya tidak dinafikan memang agak keberatan untuk meninggalkan my sweet home, family dan semua la. Sayu rasanya hati ini.

Tapi saya harus kuat untuk berjuang di medan ilmu yang menjadi impian setiap orang untuk memegang segulung ijazah, sebuah kejayaan yang cemerlang dengan menimba ilmu Allah. Siapa la kita tanpa ilmu dan siapa la kita tanpa iman dan amal yang cukup. Bersyukur la dengan nikmat yang tidak terhingga yang dberikan oleh Nya dengan peluang yang ada.


Dalam mencapai sebuah kejayaan, mengecapi sebuah kenikmatan hidup, kita haruslah mengingati orang2 yang dilanda musibah, kesusahan, kepayahan, keperitan. Tanpa kita sedari orang2 tersebut memerlukan kita disamping mereka, memberi semangat dan kekuatan, mmberi wang jika bkemampuan, menolong sedaya yang mungkin. Sesungguhnya orang2 yang diuji, semakin dekat dengan Allah. Mungkin ujian yang mendatang menguji sejauh mana keimanan dan keteguhan kita kepada Nya. 

Esok sudah mahu berangkat ke Terengganu awal2 pagi lagi. Abah nak balik Kuala Ibai dulu, nak naik Pasar Payang lagi untuk beli baju batik Ciksu. Harap2 sempat sebelum petang menjelma kerana abah akan bertolak balik Kelate plak petang tu sbb esk dh nak mengajar. Kesian abah penat bawak kereta seharian semata2 nak menghantar anaknya yang sorang nie. Jazakallah abah...

Harap2 kunjungan kami ke Kuala Ibai mengubat rindu keluarga di sana  dan juga rindu abah pada keluarganya biarpun skejap sahaja. Bertemu mata, beramah mesra skali skala berjumpa. Sudah banyak kali keluarga di sana bertanya bila nak datang, bukan xmahu datang cuma tidak berkesempatan. Abah umie sibuk dengan kelas tambahan masa cuti baru nie, biasanya kami akan pulang jugak kalau ada cuti panjang. Moga ukhwahh yang terbina, dipayungi kasih sayang dan rahmat, serta ikatan persaudaraan yang rapat ini akan terus terjalin selamanya..Insyaallah.

Owhh ye, awal semester ini mungkin akan sibuk ckit dan mungkin juga akan tiada masa untuk mengupdate blog. Tapi akan sedaya mungkin untuk mncuri masa mengupdate blog ini. Tunggu catatan sterusnya ya..=)

Jazakumullah...

p/s : Gud Luck!!!
May Allah Bless u


No comments: