Tuesday, December 7, 2010

Peraduan Jom Kembara

Assalamualikum wbt..

Huhh agak lama jugak rasenya meninggalkan blog nie, almaklum la minggu peperiksaan membataskan saya untuk mengadap my luppy lamalama.

Ok la, buat pengetahuan semua, barubaru nie saya telah memenangi satu peraduan yang telah dianjurkan oleh rakan blogger merangkap cikgu Bahasa Melayu saya di sekolah menengah..hehe. Agakagak sape yer.. Sape lagi kalau bukan Cikgu Ghazali yang agak aktif la jugak berblogging nie..hehe..

Terima kasih yer cikgu.. Hadiah itu sudah pun selamat sampai semasa saya tiada di rumah.. Dan entry tentang nya memang agak terlewat la sikit sbb baru balik n ketiadaan mood utk menulis.. terlewat sikit ke?? lama jugak rasenya.. Hari nie baru ada semngat sikit nak menulis, nie pun atas dorongan teman saya nak sangat saya update blog..Yerla, memang lama pun xupdate.. 

Sebenarnya saya pun tak menyangka dapat menang peraduan nie..Yerla, dalam ramairamai tu terpilih jugak saya dalam senarai pemenang..Peraduan nya agak simple, Jom Kembara tapi memerlukan kita berfikir jugakk. Ingat lagi saya waktu zaman sekolah dulu, cikgu selalu merangsang pmikiran kami. Beliau suka anakanak didik nya berfikir, mencari idea sebelum kelas bermula. Biasanya, cikgu akan bagi kami satu situasi, tajuk atau isu semasa dan bagi mase untuk kami berfikir sebelum panggil nama ktorang untuk bertanyakan pendapat..Mula la kami semua kecut perut takut nama dipanggil, kotkot pendapat yang diinginkan tidak terkeluar dari otak pmikiran kami..hehe..Tu cite zaman sekolahsekolah..Tapi bila diingatkan balik, sangat bestttt...^_^

Ok la, di sini saya lampirkan hadiah yang telah dipostkan cikgu untuk semua para pemenang..Walaupun cikgu kata hadiah nya tak seberapa, tapi saya anggap ia amat berharga..Nie la first time saya menang contest dalam blog, sebelum nie xbernasib baik..hehe..Terima kasih banyakbanyak yer cikguu...Laen kali buat contest lagi yer..







P/s : Salam Maal Hijrah 1432H buat semua..semoga tahun baru bertambah iman, ihsan, dan keberkatan..


No comments: